شیمی با ما شیمی با ما .

شیمی با ما

خرید مواد شیمیایی

کلمات "مواد" و "شیمی" به تازگی به هم مرتبط شده اند، اما "شیمی مواد" اکنون بخش قابل توجهی از علم شیمی را به خود اختصاص داده است. این عبارت اغلب به صورت کاملاً بی رویه استفاده می شود، بنابراین IUPAC پروژه ای را برای تلاش برای تعریف آن راه اندازی کرد. این مقاله برخی از پیشینه و نتیجه‌گیری از مطالعه را ارائه می‌کند.

ظهور شیمی مواد

موضوعات زیر در شیمی معاصر چه مشترکاتی دارند؟ (1) استفاده از NH3 موجود در جامدات معدنی ساده به عنوان محیطی برای ذخیره هیدروژن. (2) طراحی و مونتاژ ذرات کلوئیدی با الگوهای شیمیایی یا ناهمسانگرد در آرایه هایی با هندسه های از پیش تعریف شده. (3) پیش بینی ساختار بلورهای مولکولی و هیبریدی از طریق شبیه سازی کامپیوتری. (4) ایجاد کریستال های متخلخل از اکسیدهای فلزی که توسط قفس های سیلیسی مزوپور ساخته شده اند. پاسخ این است که همه موضوعات مقالات اخیر منتشر شده در یکی از مجلات اصلی بین المللی اختصاص داده شده به شیمی مواد بوده است. با توجه به این همه جا، شگفت انگیز است که تا 20 سال پیش، کلمات "مواد" و "شیمی" ” به ندرت با هم مرتبط بودند. اکنون، در سال 2009، «شیمی مواد» یکی از بخش‌های رشد عمده در شیمی محض و کاربردی را نشان می‌دهد و بخش قابل‌توجهی از کل انتشارات در علوم شیمی را به خود اختصاص می‌دهد.

چندین اقدام ساده این ادعاها را تأیید می کند. به عنوان نشانه ای از گستردگی جهانی آن، وارد کردن عبارت "شیمی مواد" در موتور جستجوی گوگل منجر به تعداد بازدیدهای قابل مقایسه با رشته های شیمی سنتی مانند "شیمی فیزیک"، "شیمی آلی"، "شیمی معدنی" می شود. ، یا «شیمی ماکرومولکولی».

ارقام مربوط به استنادهایی که این زیرشاخه های اصلی را در مجلات یکی از انجمن های شیمی پیشرو پوشش می دهند به شرح زیر است (شکل های 2006):

شیمی آلی 115 968
شیمی فیزیک 108 742
شیمی ماکرومولکولی 76 448
شیمی معدنی 58 002
شیمی مواد 38 890
رقم شیمی مواد به ویژه چشمگیر است، زیرا تنها در مدت زمان کوتاهی از نزدیک به صفر رسیده است.

تعداد مقالات ارسال شده به Chemistry of Materials، یکی از مجلات مهم در این زمینه، در طول 19 سال اول تاسیس آن 18 برابر شده است. افزایش مشابهی در مقالات ارسالی در دهه گذشته در مجلات دیگری مشاهده شده است که به طور جزئی یا کامل بر شیمی مرتبط با مواد تمرکز دارند، مانند مجله شیمی مواد (RSC)، مواد پیشرفته و مواد کاربردی پیشرفته (وایلی)، مواد طبیعی (NPG) مجله شیمی حالت جامد (Elsevier) و بسیاری دیگر که با حوزه های تخصصی تر شیمی مواد و علم مواد سروکار دارند. تعداد استناد به مقالات این مجلات شیمی مواد و «عوامل تأثیر» مربوط به آنها نیز به شدت افزایش یافته است.

 

خرید مواد شیمیایی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۰۷ توسط:حنا موضوع: نظرات (0)