شیمی با ما شیمی با ما .

شیمی با ما

خرید استون شیمیایی تهران

استون چیست؟
استون مایعی شفاف و بی رنگ است. این یک حلال است که می تواند مواد دیگری مانند رنگ، لاک یا گریس را حل کند یا تجزیه کند. به سرعت در هوا تبخیر می شود.

استون به طور طبیعی در درختان و سایر گیاهان و همچنین دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه و محل های دفن زباله وجود دارد. در بدن نیز رخ می دهد. نام های دیگر استون عبارتند از:

دی متیل کتون
2- پروپانون
پروپانون
بتا کتوپروپان

استفاده می کند
شرکت ها از استون در مقادیر کم برای تولید محصولاتی استفاده می کنند که مواد دیگر را تجزیه یا حل می کند، مانند:

لاک ناخن
رنگ کردن
لاک زدن
در صنعت، سازندگان از استون برای اهداف مختلفی استفاده می کنند، از جمله:

از بین بردن چربی یا صمغ از منسوجات مانند پشم و ابریشم
ساخت لاک برای اتومبیل یا مبلمان
ساخت پلاستیک
با توجه به اعتیاد به منابع، برخی از مردم همچنین برای رسیدن به "بالا" از پاک کننده ناخن مبتنی بر استون استفاده یا استنشاق می کنند. این به این دلیل است که پاک کننده لاک ناخن می تواند حاوی الکل نیز باشد. انجام این کار بسیار خطرناک است، زیرا مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ناخن می تواند به کلیه ها، کبد، مغز و سیستم عصبی آسیب جدی وارد کند.

استون در بدن
در انسان، استون یک محصول جانبی طبیعی از تجزیه چربی است.

بدن می تواند از راه های مختلفی انرژی بسازد. اولین مورد با تبدیل مواد غذایی مانند کربوهیدرات ها به گلوکز است. سپس بدن انسولین ترشح می‌کند که به سلول‌های بدن اجازه می‌دهد از گلوکز برای انرژی استفاده کنند یا مقداری از گلوکز را در چربی، کبد و ماهیچه‌ها ذخیره کنند.

اما اگر فرد کربوهیدرات زیادی نمی خورد، بدن نمی تواند از گلوکز رژیم غذایی برای انرژی استفاده کند. در عوض، به گلوکزی تبدیل می‌شود که برای ذخایر انرژی، از جمله در چربی، ذخیره شده است. اگر این اتفاق بیفتد، کبد شروع به تجزیه ذخایر چربی می کند. در فرآیند انجام این کار، بدن کتون ها را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کند. استون نوعی کتون است.

هنگامی که بدن شروع به تولید کتون های اضافی می کند، این حالت به عنوان کتوز شناخته می شود.

ابتلا به کتوز می تواند برای برخی افراد بی خطر یا حتی مفید باشد. به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک (کتو) عمدا حالت کتوز را القا می کند. شواهدی وجود دارد که این می تواند تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد و تحقیقات در مورد مزایای بالقوه برای سایر بیماری ها ادامه دارد.

اما داشتن کتون بیش از حد خطرناک است، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت. سطوح بالای کتون ها می تواند با افزایش اسیدیته خون فرد مرتبط باشد. این ممکن است به کتواسیدوز دیابتی (DKA) منجر شود، یک عارضه جدی که می تواند باعث کمای دیابتی یا مرگ شود.

علائم هشدار دهنده DKA عبارتند از:

دهان خشک
تکرر ادرار
سطح قند خون بالا
علائم زیر عبارتند از:

خستگی مداوم
پوست برافروخته یا خشک
حالت تهوع
استفراغ
نفس با بوی میوه
مشکل در تنفس
گیجی یا مشکل در توجه

 

 

خرید استون


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۲:۳۸ توسط:حنا موضوع: نظرات (0)