شيمي با ما شيمي با ما .

شيمي با ما

خريد مواد شيميايي

كلمات "مواد" و "شيمي" به تازگي به هم مرتبط شده اند، اما "شيمي مواد" اكنون بخش قابل توجهي از علم شيمي را به خود اختصاص داده است. اين عبارت اغلب به صورت كاملاً بي رويه استفاده مي شود، بنابراين IUPAC پروژه اي را براي تلاش براي تعريف آن راه اندازي كرد. اين مقاله برخي از پيشينه و نتيجه‌گيري از مطالعه را ارائه مي‌كند.

ظهور شيمي مواد

موضوعات زير در شيمي معاصر چه مشتركاتي دارند؟ (1) استفاده از NH3 موجود در جامدات معدني ساده به عنوان محيطي براي ذخيره هيدروژن. (2) طراحي و مونتاژ ذرات كلوئيدي با الگوهاي شيميايي يا ناهمسانگرد در آرايه هايي با هندسه هاي از پيش تعريف شده. (3) پيش بيني ساختار بلورهاي مولكولي و هيبريدي از طريق شبيه سازي كامپيوتري. (4) ايجاد كريستال هاي متخلخل از اكسيدهاي فلزي كه توسط قفس هاي سيليسي مزوپور ساخته شده اند. پاسخ اين است كه همه موضوعات مقالات اخير منتشر شده در يكي از مجلات اصلي بين المللي اختصاص داده شده به شيمي مواد بوده است. با توجه به اين همه جا، شگفت انگيز است كه تا 20 سال پيش، كلمات "مواد" و "شيمي" ” به ندرت با هم مرتبط بودند. اكنون، در سال 2009، «شيمي مواد» يكي از بخش‌هاي رشد عمده در شيمي محض و كاربردي را نشان مي‌دهد و بخش قابل‌توجهي از كل انتشارات در علوم شيمي را به خود اختصاص مي‌دهد.

چندين اقدام ساده اين ادعاها را تأييد مي كند. به عنوان نشانه اي از گستردگي جهاني آن، وارد كردن عبارت "شيمي مواد" در موتور جستجوي گوگل منجر به تعداد بازديدهاي قابل مقايسه با رشته هاي شيمي سنتي مانند "شيمي فيزيك"، "شيمي آلي"، "شيمي معدني" مي شود. ، يا «شيمي ماكرومولكولي».

ارقام مربوط به استنادهايي كه اين زيرشاخه هاي اصلي را در مجلات يكي از انجمن هاي شيمي پيشرو پوشش مي دهند به شرح زير است (شكل هاي 2006):

شيمي آلي 115 968
شيمي فيزيك 108 742
شيمي ماكرومولكولي 76 448
شيمي معدني 58 002
شيمي مواد 38 890
رقم شيمي مواد به ويژه چشمگير است، زيرا تنها در مدت زمان كوتاهي از نزديك به صفر رسيده است.

تعداد مقالات ارسال شده به Chemistry of Materials، يكي از مجلات مهم در اين زمينه، در طول 19 سال اول تاسيس آن 18 برابر شده است. افزايش مشابهي در مقالات ارسالي در دهه گذشته در مجلات ديگري مشاهده شده است كه به طور جزئي يا كامل بر شيمي مرتبط با مواد تمركز دارند، مانند مجله شيمي مواد (RSC)، مواد پيشرفته و مواد كاربردي پيشرفته (وايلي)، مواد طبيعي (NPG) مجله شيمي حالت جامد (Elsevier) و بسياري ديگر كه با حوزه هاي تخصصي تر شيمي مواد و علم مواد سروكار دارند. تعداد استناد به مقالات اين مجلات شيمي مواد و «عوامل تأثير» مربوط به آنها نيز به شدت افزايش يافته است.

 

خريد مواد شيميايي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۰۷ توسط:حنا موضوع: نظرات (0)