شیمی با ما شیمی با ما .

شیمی با ما

آیا تری اتانول آمین ایمن است؟

تری اتانول آمین چیست؟
تری اتانول آمین (TEA) یک ترکیب آمین سوم است، آمینی که در آن اتم های نیتروژن به سه اتم کربن پیوند می خورند و آمونیاک تشکیل می دهند. و تریول (ترکیبی حاوی سه گروه هیدروکسیل). این مایع بی رنگ و روغنی است، غلیظ تر از آب و بوی آمونیاک کمی دارد زیرا در مرکز آن نیتروژن وجود دارد.

آیا می دانستید؟

تری اتانول آمین یک ماده معمولی است که در قطره های گوش برای تمیز کردن جرم گوش استفاده می شود.

تری اتانول آمین معمولاً در لوازم آرایشی به عنوان یک عامل تنظیم کننده pH، تثبیت کننده امولسیون و سورفکتانت استفاده می شود. یک ماده شوینده که به صابون ها، شامپوها و سایر محصولات برای تمیز کردن شخص یا شی یا کاهش کشش سطحی آب اضافه می شود. . این ماده را می توانید در فونداسیون ها، لوسیون ها، کرم ها، سرم ها، پاک کننده ها و ضد آفتاب ها مشاهده کنید. در مورد اینکه آیا TEA تهدیدی برای پوست است یا خیر، بحث و جدل ادامه دارد. بیایید در بخش بعدی بدانیم.

آیا تری اتانولامین برای پوست شما بی خطر است؟
بله، تری اتانول آمین برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو بی خطر در نظر گرفته می شود. نگرانی های زیادی در مورد سمیت تری اتانول آمین و ایمنی آن به عنوان یک ماده مراقبت از پوست مطرح شده است. این نگرانی ها از این واقعیت ناشی می شود که تری اتانول آمین از واکنش آمونیاک با N-nitrosantje X A ناشی می شود که در آن ترکیبات آمین آلی با نیترات ها مخلوط می شوند و نیتروزامین ها را تشکیل می دهند. مواد تشکیل دهنده برای تولید نیتروزامین ها، که اعتقاد بر این بود که سرطان زا هستند.

با این حال، سطوح مواد N-nitrosating در محصولات مراقبت از پوست به شدت تنظیم شده است، بنابراین تعامل این دو ماده برای تشکیل عنصر سرطان‌زای XAn، ماده یا ماده شیمیایی دارای خواص سرطان‌زایی بالقوه است. ترکیبات نسبتا کم است. علاوه بر این، بیشتر محصولات باید با دستورالعمل‌های تعیین شده توسط پنل تخصصی بررسی مواد آرایشی مطابقت داشته باشند، که استفاده از چای را در تمام محصولاتی که ترکیبات N-nitroso می‌توانند در آنها تشکیل شوند، ممنوع می‌کند. این پانل به این نتیجه رسید که چای و مواد مرتبط با چای زمانی که فرموله شده به گونه‌ای که پوست را تحریک نکنند، بی خطر هستند.

بنابراین، نیازی به وحشت ندارید و تمام محصولات حاوی چای را از رژیم مراقبت از پوست خود حذف کنید. این ماده هیچ فایده ای برای پوست ندارد. با این حال، می تواند به بهبود اثربخشی فرمول های آرایشی محصولات کمک کند

 

تری اتانول آمین


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۰:۰۳ توسط:حنا موضوع: نظرات (0)